Sunday, March 19, 2017

Nädal 2/8 kokkuvõte ja edasised plaanid


Toitumine

Nädal on möödunud tõusude ja mõõnadega toitmises. Ei, ärge valesti aru saage, toitumine on joonel ja kogu toit on kirjas, kaalutud. Lihtsalt mõnel päeval tundsin ma, et väga kerge oli süüa plaani järgi. Ma ei tundud ebamääraselt suurt isu. Teisel päeval seevastu aga unistasin ma sõna otseses mõttes sefiiritordi sisse oma pea pistmisest. Üritasin siis vaikselt oma kurje mõtteid eemale peletada ja mõelda eesmärgist, mille soovin 1. maiks saavutada. Kuna see nädal sõin ma nii mõnegi proteiinibatooni (ja see oli ainuke muudatus toiduainete osas), siis leian, et parem üritan oma süsivesikutesse magusaid puuvilju mahutada. Eks iga inimene on erinev ja kindlasti on väga palju ka neid, kelle jaoks on just nende vahepalade söömine perfektne viis enda joonel hoidmiseks, aga minu jaoks isiklikult toimib see võrdselt väikese tüki šokolaadi või koogitükiga. Ehk siis ma tahan juurde ja rohkem.

Isude pärast võtsin ma kätte ja katsetasin natukene valgurikkamaid šokolaadimuffineid, mis mu makrodesse ilusti ära mahuksid. Huvi korral vaata retsepti mu instagrami lehelt siit.

Järgmisel nädalal proovin enda kavasse rohkem rohelist sisse mahutada. Seda toitainete ja vitamiinide kätte saamiseks ning toidu mahu suurendamiseks.

Kuna minu üks etapp kolmest saab selle pühapäevaga läbi, siis tekitan endale juurde nädalassse 2 päeva, mis on veidi madalamad süsivesikute poolest. Väga suurt kõikumist ma endale plaani võtnud ei ole, et vältida isude kasvamist ületamatult suureks. Pigem panustan stabiilsele toitumisele. Järgmine asi, mille ma plaaninud olen järgneva 4 reede jooksul, on veekoguste suurendamine. Kuna trennidega kaduvat veehulka on mul endale küllaltki raske tagasi hetkel juua, siis luban endale seda ühel päeval nädalas teha. Olen seda ka varem praktiseerinud ja minu puhul on see pigem positiivselt toiminud. Jällegi pean ma mainima, et üle piiride ma ei kavatse minna, aga tavapärase 2 liitri asemel 3-4 liitrit proovin ikka juua. Enesetundele mõjub ja see on ka ainuke põhjus, miks ma selle plaani võtsin.

Trennid

Eelmisele nädalale tagasi vaadates tundub, et trennid õnnestusid. Jõu poolest kõige parem ei olnud, aga mul on kalduvus vahel endast liiga palju oodata. Nädala lõpus olid pikad jalutuskäigud, millega suutsime vist peaaegu terve Mustamäe poodidele ringi peale teha ja poolele ka Kristiine omadest. Kõike jala. Laupäeval käisin ka jõusaalis. Kuna minu enda trennid olid tehtud, siis tegime kava, mille koostasin sõbrannale varasemalt. Jõudu oli ja üle pika aja tegin kätekõverdusi jalgadel. Ma usun, et eelmine kord võis jääda nii pika seeriaga 15-16 aasta tagusesse aega. Ka lõuatõmbed, mis on minu nõrgaks punktiks, tulid paremini välja. Pühapäeval ehk täna on tunda, et eile sai trenni tehtud - lihased olid hommikul kanged ja trepist käimiseks pidi rohkem jõudu varuma kui tavaliselt.

Uuel nädalal on plaanis intensiivsust kasvatada. Peale selle, et kava muutub ja rohkem tuleb superseeriaid kavasse, proovin ma trenni alguses ja lõpus 10 minutit joosta. Seda siis alustuseks. Teisipäeval ja reedel on hommikul jõusaal ning lõuna ajal PowerPlate ringtreening, millest sain inspiratsiooni ka kõrvaloleva harjutuse tegemiseks. Ma usun, et trenni ajal ma ei kiidaks kindlasti, kui hea ja mõnus see on, eriti teise trennina päevas, aga tegu on küllalt intensiivse trenniga, mis hoiab pulsi kõrgel ja minu kulutuse suurena. Kuna ühes trennis on ainult 6 inimest, siis on treeneril võimalik personaalsemalt läheneda. Kindlasti minu esimene valik rühatrennide osas hetkel, kuigi Spartas on tegelikult väga palju valikut igale maitsele ja meelele.

Kui varasemalt tulin ma õhtul koju ja vajusin diivanile, kust siis kella 21-22 ajal tõusin, et magama minna, siis ka selle muutsin ma natukene elavamaks enda jaoks. Plaan näeb ette, et käin kolmel päeval nädalas jalutamas või halva ilma korral teen kardiot jõusaalis/kodus (taipoksis õppisin kosmonaudid päris hästi selgeks). Seega lisandub 45 minutit kuni üks tund liikumist juurde päevadesse argipäevadel. Kuna nädalavahetused on natukene rahulikumad ja taastuva iseloomuga, siis nende juures palju muutma veel ei hakka. Pühapäevadel oleme leppinud emaga kokku, et tema teeb powerwalk´i ja mina siis sörgin tal kõrval. Tempo on meil põhimõtteliselt sama ja oma põlvega usun, et kõnnin/sörgin tal kõrval enesetunde järgi. Vähemalt selliste pikkade ringide puhul nagu meil kombeks teha on.

Sellised ongi siis hetkel plaanid. Aeg läheb kiiresti ja raskematel hetkedel, kui kipun vinguma, siis on mul hea tugi olemas, kes mu jälle õigele teele juhatavad. Olen selle eest meeletult tänulik.




No comments:

Post a Comment